5 Mart 2013 Salı

Örtüm Ortanca Açtı

Polar kumaşla yaptığım küçük bahçem


Sevgili hobi sevdalıları. Derya Baykal'ın programına konuk olan bir hanımın yaptığı polar kumaşlarla boyutlu bir çalışmayı çok beğendim. Hemen ben de denemek istedim. Uzun bir süre araştırma ve tedarik işlemlerinden sonra projemi gerçekleştirdim. Ben bu çalışmayı gerçekleştirirken kızım aşama aşama resimlerini çekti. Bu örtü masa veya sehpa örtüsü olarak kullanılabilir.

Malzemeler:

  • Düz renk döşemelik örtü
  • Polar kumaş (koyu pembe, açık pembe, lila, mor, beyaz, yeşil)
  • Kahverengi keçe
  • Silikon tabancası ve sıcak silikon
Bu çalışmalarda en ekonomik nasıl yaparım diye düşündükten sonra Bakırköy'deki Cumartesi Pazarı'nın yolunu tuttum. Eğer erişiminiz varsa, Cumartesi Pazarı bütün malzemeleri çok cüzi rakamlara alabileceğiniz güzel bir seçenek. 

Örtüyü 65'e 100 cm olarak kestim. Kenarlarından iplik çekerek söktüm ve püsküllenmesini sağladım. Kahverengi keçeyi toprak formu vererek kestim. Resimde görüldüğü gibi daha sonra aynı keçeyle dallarını kestim. Sıcak silikonla resimdeki gibi dizayn ederek hepsini yapıştırdım.


Polarlardan 5 yapraklı yaklaşık 4 cm'lik çiçekler kestim. Yeşilleri yaprak şeklinde kestim. Yaprakları sıcak silikonla yapıştırırken elimdeki ince uçlu cımbız ile ortalarından biraz sıktım. Daha doğal bir görünüm aldı.


Dalların üzerine birer parça keçe yapıştırdım. Çiçeklerin daha güzel görünmesi için zemini biraz kalınlaştırmış oldum.
Şimdi sıra ortancalara geldi. Değişik renk kombinasyonlarıyla ortancalar dizayn ettim. Bir çiçeği silikonla yapıştırırken cımbızla bükerek kıvırdım. Diğer çiçekleri de sırt sırta gelecek çekilde büke büke sıkıştırarak yapıştırdım. Top görünümü alana kadar çiçekleri yerleştirmeye devam ettim.





 Sonunda işte böyle güzel bir bahçe gibi örtüm oldu.



Hiç yorum yok: