5 Mart 2013 Salı

Uğur Böcekli Mutfak Takımı

Evlenecek bir yakınımın kızı için diktiğim mutfak takımı



Bu aralar dikiş dikme modundaydım. Evlenecek bir yakınımın kızı için diktiğim mutfak takımını sizlerle paylaşmak istiyorum. Bunun için malzemeler:
  • 1.50 eninde 2 metre beyaz masa örtülük kumaş
  • 75 cm kırmızı puanlı kumaş
  • Siyah keçe
  • Kırmızı polar kumaş
  • Siyah boncuk
  • Yapma çiçek tohumu
  • Sıcak silikon
  • Küçük, beyaz bir el havlusu
Masa örtüsünü 120 cm keserek başladım. Etrafını 20 cm puanlı kumaşla çevirdim. Aynı kumaşla örtünün ortasına da dikdörtgen bir parça diktim. 

Şimdi gelelim o şirin böceklerimize.



Bir su bardağı ağzını ölçü olarak kullanıp siyah keçeden yuvarlak parçalar kestim. Sonra makasla biraz daraltarak elips hatlar verdim. Bardağın ölçüsünün birazcık büyüğü kırmızı polardan parçalar kestim. Bir tarafını resimde görüldüğü gibi düz kestim. Sonra resimde görüldüğü gibi, kestiğim yere 2 cm kalana kadar ortalayarak kesik attım. Ardından, kırmızı poları aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi sıcak silikon tabancası yardımıyla siyah keçenin üzerine yapıştırdım.


Daha sonra yapma çiçek tohumunu kıvırarak yaptığım antenlerini ve kanatlarındaki siyah boncukları yine silikon tabancasıyla yapıştırdım. Ve uğur böceğimiz hazır.


Masa örtüsünün üzerine ve köşelerine yaptığım uğur böceklerini yapıştırdım. Ben masa örtüsüne 8 uğur böceği kullandım, ama siz isterseniz daha fazla ya da daha az yapabilirsiniz.








Kalan kumaşlarla bir mutfak önlüğü diktim. 



Minik bir beyaz el havlusuna da puanlı kumaşın kalanını ekledim. Ve böceklerimizden onlara da yapıştırdım. 


Çok sevimli bir model oldu. Umarım beğenirsiniz. Kolay gelsin.

Not: Bu çalışmaya başlamadan önce beyaz örtü kullanacağım için keçenin boya akıtmayacağını görmek için yıkadım ve akıtmadı. Sıcak silikonun da yıkamaya dayanıklı olduğunu öğrendim. Artık güvenle kullanabilir.

Not 2: Takımın devamı için tıklayınız. 

Hiç yorum yok: